Koopjesketens in de wijk doen goede zaken

Koopjesketens verkopen meer spullen, vooral in de winkels die zijn gevestigd in wijkwinkelcentra. De consument let op de kleintjes, net als in voorgaande crises, en koopt meer voordelige spullen bij koopjesketens. Dit gebeurt echter minder vaak in de binnenstad, waardoor de vestigingen in deze winkelgebieden te kampen hebben met flink lagere omzetten. 

De consument bezoekt daarentegen voor zijn dagelijkse boodschappen net als altijd het wijkwinkelcentrum. En tijdens dat bezoek gaat de consument niet alleen langs de supermarkt en de verswinkels, maar loopt ook even binnen bij de Hema, de Wibra of de Zeeman. Zo liften deze ketens mee op de kracht van het boodschappencentrum en versterken zij anderzijds het winkelaanbod in deze wijkcentra. Dit fenomeen ziet Nova Capital ook in haar vijf wijkwinkelcentra, waarin diverse discounters zijn gevestigd en deze winkels prima presteren.

Overigens geven diverse discounters aan dat verkoop via hun webwinkels een verlieslatende activiteit is, vanwege de geringe marge op de verkochte producten. Niet alle koopjesketens hebben overigens een webshop. Klik hier en hier voor twee artikelen in het FD over dit onderwerp.

Bron: FD.nl 

 

Inschrijven op onze nieuwsbrief

Wilt u informatie ontvangen met betrekking tot nieuwe beleggingen en producten? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang alle informatie als eerst. Door in te schrijven gaat u akkoord met ons privacy statement.

Uw aanvraag is verstuurd.
Er is een fout opgetreden bij het versturen van uw formulier. Probeert u svp telefonisch contact op te nemen.